03 oktober 2009

Vad blir det för tårta?

Imorgon är det ingen vanlig dag, imorgon är det min födelsedag.
Är inte mycket för att fira men en liten tårta blir det. Köpt på Signes bageri, jag ska hämta den efter jobbet idag.

Nu till något annat:
Har sovit jättedåligt p g a månskenet rakt in i sovrummet och eftersom det inte är färdigt med fönsterna så har vi inga gardiner att dra för.
Människan är expert på att koppla ihop två saker som inte har med varandra att göra. Vaknar man på natten och ser att det är fullmåne så har människan en tendens att se ett sammanhang som kanske inte finns.
Ja så står att läsa i en artikel jag hittade i Svenska dagbladet skriven av en sömnforskare, så där for min teori all världens väg.

Dagens inlägg blev nog aningen förvirrat, men sån e ja idag..

Detta var mina lördagstankar, have a nice day anyway!!

2 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Men du hallå..fyller du år..massor av grattis från mig..jag hoppas du får en härlig födelsedag..klart det blir med tårta och allt..

Ja vilken måne det har varit nu du..men som Mia säger nu är den på tillbakagång..skönt..vi har vita mörkläggande rullgardiner så vi har inte ont av månen :)


Ja du när man håller på med renovering blir det ju lite si o så med allt..hoppas det blir bättre till natten..

Carro jag önskar dig en födelsedag med Solskengult och himmelsblått och ha det flott.

Kram på dig från Anna Filipendula Rudbeckia af Himlen.

Anna tassar in.. sa...

Gratulerer med dagen jeg må ge deg en klem på bursdagen.. det er helt sikkert det.

Hvis du lurer på fototrissen vil jeg bare så inerligt ha deg med.. velkommen til å delta..

Håper du får en nydelig dag..klem fra ho Anna af Himlen..

Carro jag skojar lite med dig..ibland blir jeg litt nork ja vel..akkurrat rart.. ikke sant..