11 oktober 2009

Alla sätt är bra utom de dåliga.

Ikväll fick jag ett ryck och började städa. När jag städar kan jag aldrig göra det lite lagom utan då ska det slängas, ändras, omorganiseras osv. Därför slutar det alltid med att det är fullt med jord i vasken (omplantering av diverse växter), massor av 'pynt' på matrumsbordet, alltså fullt med diverse saker som inte längre har någon plats osv. Därför blir det också så att när köket och vår farstu är avverkade har lusten att städa tagit slut och det är rörigare än innan ;)
Några bilder går det inte att visa eftersom det är för mörkt för att min kamera ska kunna ge röran rättvisa, vilket kanske är lika bra faktiskt.

Dagen idag är en märklig sak, tänk evighet fram och evighet bak.

1 kommentar:

Anna tassar in.. sa...

Ja men du..det är lätt hänt att man går loss lite väl häftigt att man tar sig vatten över huvudet som man säger..

Det är ju bra att göra saker grundligt..när jag rensat ut och slängt saker känner jag en slags befrielse..

Du det kommer ju en evighets dagar framöver som du kan hitta lust att städa på igen..då får du göra färdigt..

Eller kanske mannen redan gjort det då..:)