17 oktober 2009

Vad ända in i.............

Aaaaaah, Grrrrrr mullvaden är tillbaka. Jag blir vansinnig! Hur kan ett så litet djur förstöra så mycket på så kort tid. Kortet är suddigt för jag skakar av ilska när det tas ;) Skämt å sido men kul är det inte det vill jag lova. Nu blir det till att jaga igen. Och oftast utan framgång.


I går var det ju guldkvällen och även om det inte blev guld så blev det mycket god mat: Pilgrimsmousseline, créme ninon och stenbitsrom.
Nötloins med potatisfondant Karl Johan och körsbärssås. Mörkchoklad och hasselnötsmousse med exotiska bär. Och naturligtvis trevligt sällskap. Dock blev det en ganska lång sittning. Vi hade fixat lite enkla dekorationer till lokalen Som vi blev väldigt nöjda med i sin enkelhet.

Vet ni vad det stod i tidningen: En björn jagar runt i trakten. EN BJÖRN!!!! Det ska inte finnas björnar här i söder. Den hade rivit och ätit stora delar av en tacka inte alls långt från vår gård. Det känns inte bra. Jag måste ner och varna gutefåren;)

1 kommentar:

Anna tassar in.. sa...

Men så trevligt och fint på den där kvällen enkla dekorationer är ju det allra vackraste som finns..

Maten låter exklusiv och mycket god..härligt härligt..

Himmel mullvadar och björnar..så galet..Carro vad du gör så håll dina gutar i säkert förvar..

I sin ungdom hällde min svärfar någon slags vätska i mullvadshålen ... och vet du vad han gjorde sedan..tände på..hela gräsmattan flög i luften.

Inget att rekommendera..men den händelsen finns som en skröna i vår släkt..vad som är sant och inte..det vet inte jag..

Vid sommarhuset har vi en liten batteridriven signalgivare..har hjälpt ganska bra..