10 oktober 2009

Från det ena till det andra

Pärlrönnen har sedan igår ? (jag glömde kanske titta på den igår) fått en härlig röd höstfärg för inte kan det hända över en natt? Jag vet inte men igår var den grön, eller?

Min Cersidiphyllum japonica, Katsura, är en buske som ska dofta pepparkaka på hösten. Nu var det tidig morgon när jag tog kortet så jag får vänta att dofta tills i kväll men då ska jag ta en doftrunda.

Annars är det ju lördag och jag ska vara hemma hoppas jag. En del saker finns att ta tag i, fast jag vet verkligen inte om jag har lust. Ja, ja ett blogginlägg som inte handlar om nånting har jag i alla fall presterat ;) precis som vanligt.

1 kommentar:

Anna tassar in.. sa...

Vadå inte handlar om någonting?? Jag roar mig så pass av allt du skriver och visar..pepparkaka..du vet det är just sådant jag bara älskar när det finns ett sinne till som kan tillgodoses ..klart du måste ut och lukta..

Du det är vackert med höst..med färgerna i rostbrunt..

ha det gott..mmm idag blir det farligt roligt på shoppingrundan..