15 januari 2010

Tulpanens dag!


Ni vet nog om att idag är det tulpanens dag = 15 januari. Jag ska strax ut och se vad det finns för utbud i affärerna (ICA) av tulpaner......Nej jag skojar det blir nog en vända in i en riktig blomsteraffär också.

Jag skulle önska att man kunde köpa tulpaner med löken kvar, dels står de längre och dels är det ju så himla vackert....

Bilden är från Aalsmeer (den stora blomsterauktionen ni vet) tagen en gång för längesedan när jag var i tulpanens Mecka - Holland. Åh jag vill resa dit igen, gärna på våren, det vore sååå nice!

12 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Samma här vill ha tulpaner på lök.
Hos oss har vi en odlare som odlar så man kan få plocka själv och även då få med lök.
Jag har 50 st i en bukett i stor spann dagen till ära.
Ha en bra dag
Annika

Anonym sa...

Härligt tulpaner är HÄRLIGT!!!

Kramiz Anki N

Anna tassar in.. sa...

Carro jag är helt och fullt livsfarlig när tulpanerna finns tillgängliga..jag kan inte låta bli dem..måste ha..:)

Jo men du det finns en handelsträdgård här i grannstaden som säljer med löken kvar..men det brukar vara lite senare kanske..

Jag har köpt Ranunklar idag..dom bara kom i min väg..liksom..sån' är jag..

Min väg kan ibland ta sin bana just genom blomsteraffären..konstigt hur det kan bli..

Kram på sig lilla frun från tant Brun

soffie sa...

å tulpaner va vackra de är!!!
tulpanens dag visste jag inte att det fanns en egen dag för dem,men de är de värda eller hur,
kramen

Ulla sa...

Inga tulpaner idag, men väl imorgon

Annika Christensen sa...

Förslövs Handelsträdgård i Förslöv tror att du kan slå det på nätet.
Det är så underbart att få skära själv.
Hörs
Annika

Fia sa...

Jag visste inte att det var tulpanens dag igår. Men däremot har jag sett att det inte bara är vita och röda tulpaner i butikerna nu, utan det finns många fina färgvaianter. Det har blivit stor skillnad bara under den senaste veckan.
En fin tulpanbukett i ett nystädat hem är så härligt. Min mamma fick blommor av min pappa vaje fredag när jag växte upp, så det minns jag med kärlek.

Anna tassar in.. sa...

Jag tycker om när du niger för mig :)ha ha..kram på dig du lilla tulipanaros..

Ingrid sa...

Det finns så många fina färger i tulpaner, våren är på väg eller??
kram Ingrid

OF SPRING AND SUMMER sa...

Så härligt med alla dina ljus och lökar! Ljusen behöver vi fortfarande och lökarna får oss att se fram emot våren!!
Kram Ingrid

Anna tassar in.. sa...

Hello Carro...här är ja' trall lall la....du svägerskan kom igår med värsta tulpanbuketten här..ihop bunden till en kvast..den har jag nu fördelat..du vet..stajlat om..ha ha...jag måste ju ha dem lite coolare..raka och strama led du vet..jepp så är det..nu har jag en mindre blomsterbutik i mitt kök och uterum..

Du jag räknade mina Helleborusblommor igår...tjugonio blommor på två krukor..ganska bra jobbat va..

Herr Nilssons Fru sa...

Jag satt en stund o sa till mig själv..du har inget att göra..ja så jag räknade dina tulpaner här...ganska många faktiskt, för att inte säga väldigt många.
Önskar en härlig söndag på gården.
Söndagar är ju vilodagar sägs det, så japp då tar jag en sån.
Kramiz Anki N