28 januari 2010

Torsdag - thursday-jeudi

Alla i familjen kom hem igår trots ovädret. Idag snöar det inte men det är minusgrader och väldigt halt. Det blir mycket vädersnack här just nu, men det är ovanligt med så här mycket snö och kyla.
Under ett tjockt lager snö och granris har jag denna söta lilla marktäckare. Undrar om den har klarat sig? Det är mycket som man undrar om det har klarat sig denna vinter.


Även i Holland har det varit vinter och det innebär säkert att det blir svårt att få tag i vissa växter den kommande säsongen. Signaler har kommit om detta. Trodde att jag skulle lagt in en bild till men det vill sig inte. Har varit ovanligt mycket krångel med bloggen på sista tiden. Någon annan som också har problem?

Dax att ge sig ut till fåren. Om det nu går att få ut skottkärran! Det vet man aldrig.

8 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Go morgon!! Ja jösses vilket väder. Det tog 30 minuter för mig att skotta fram stalldörren så jag kunde släppa ut hästarna...pust.
Jag tror att växter o sånt klarar sig bra trots hårda vintrar. De liksom slumrar o kommer ändå, de är jag säker på, eller nja de vill jag vara säker på.
Alltså NU RÄCKER DET MED SNÖ...ELLER HUR? Fast de snöar här fortfarande o blåser lite. Tror vi fått ca 4 decimeter sedan i går.

Ang bloggen. Ja jag har ofta beskymmer när jag ska lägga ut inlägg. Min blogg kastar om min text. Ibland så det blir helt sjukt. Vet inte om de ligger någon automatiskt rättare som jag inte finner. Jag kan skriva typ.
Idag var jag på Nilspersgården. Då kan det stå så här när jag publicerar. Idag jag på var ....osv...rena virrevarran.
de blir ofta stora bokstäver oxå fast jag inte använder det. Jag får rätta o rätta o hoppas...
I början la sig bilderna alltid först, men jag hittade en uppdatering o nu lägger sig bilderna där jag vill ha dom, de e ju skönt.
Du!!! Ha en bra dag. Ta´t lugn om du ska ut på vägarna. Jag lär inte ens få loss min bil, så jag stannar här.
Kramiz Anki N

Katta sa...

Ja nog har vi fått snö så vi klarar oss denna vintern.Här har det vräkt på en hel del sen i går. Jag har en granne som kommer från London hon var hem dit i jul och det är första gången hon kan minnas att de haft snö i London på julen.Vi får se hur det blir med våren och växtligheter nu. Kram Katta

Anna tassar in.. sa...

Ja det ser ut som om detta väder drabbat..hela Europa och det är väl bara att
vänta på bättre tider kan jag tro..

Men nu är det faktiskt bara kring nollan här så du vet det blir bättre...

Ja men du kolla upp fåren och hälsa från mig..

Jag sitter har med kaffemuggen lyssnar på Lotta och mår typ bäst..:)

Men jag ska väl ta en titt i kylskåpet och fylla på lite inför helgen..torsdag du vet det är då allt ska fixas så fredagen bara blir gräddfilen och liksom fullfart mot helgen..

Carro..jag mailar..:)

britten sa...

jaaa vilken vinter vi har..jag är uppe hos min syster och vi är s¨å så såååååååååååå insnöade här..kram

soffie sa...

skönt att alla kom hem ordentligt,
Önskar dej en goo torsdag!

Ingrid sa...

Det vill sig inte ibland på bloggen .... så du är inte ensam. Läste på blogg. se att de hade lite bekymmer med lite av varje att de jobbade på att rätta till det.
Kram Ingrid

Anna tassar in.. sa...

Pssst..Carro här är jag..fredagsglad och lite galen..hoppas du får en härlig dag..klart du får..kram på dig du fina..

Anonym sa...

maste kolla:)