06 januari 2010

Saker att göra i början på året......



Ett ljus har brunnit ner (nästan) och nu är det dags att ta itu med det som ska göras.....
Ett företag (lantbruk) är som ett träd med grenar som växer åt olika håll......

De grenar som är 2009 ska avslutas och de grenar som är 2010 ska ges plats att växa.....

Och mitt i detta avsluta/påbörja är det ett enda virrvarr som varken slutar eller börjar någonstans......Därför är allt ganska förvirrat här på gården just nu....så innan jag har fått ordning på allt.........

tänder jag ett nytt ljus, för ljuset skull.....

Blev ni förvirrade av dagens inlägg, ja men det var liksom meningen ;)

9 kommentarer:

britten sa...

jag tycker att det var ett underbart inlägg...

Herr Nilssons Fru sa...

Sååå..ja livet på en gård kan då vara virrevarra....de kan de väl kanske vara endå..*ler*.
Jo så här är det - jag har flyttat. Inte från mig gård men från min blogg - tröttnade på krabben..oh blogg.se ohjälpsamhet.
Kramiz Anki N

Marina sa...

Fina bilder, och det finns något hoppfullt med att tända ett ljus. Vad har ni för sorts gård?
Har ni djur? Har själv en gård, men arrenderar ut marken och inge djur har vi heller längre. Vi hade får förut.
Ha en bra kväll.

Anna tassar in.. sa...

Ett organiserat kaos...kan vara väldigt härligt att leva i och på.... jag är helt övertygad om att Nilspersgården är just ett sådant kaos..

Jag bara älskar ljus när dom är så små..:)

annika sa...

Jamen så är ju livet ibland...lite obegripligt men det brukar reda upp sig till slut. Förstår att saker ska avslutas och även följa med in i nästa som ska påbörjas....
Hej å hå långkalsonger på!
I dag är det bara -10 och jobbstartardag.
C O är just Clas Ohlson för ca 129!
Kram annika

Ulla sa...

Jag ser att vi köper likadana ljus. Jag älskar de spetsmönster stearinet skapar

soffie sa...

även att det verkar va virrvarr just nu så verkar det så mysigt med en gård ,har du djur med?
Å va fina foton
må bäst

Anna tassar in.. sa...

Psst Carro jag drar en sväng..jag ska bra leva livet lite..men du vi syns framåt söndag..ha det så gott..kram på dig från Anna F.R

Annika Christensen sa...

Det skall bli så kul att följa med på eran gård man blir ju lite nyfiken vad ni odlar osv.
Odlar ni grönkål?
Ha en skön kväll
annika