09 januari 2010

Jag kan inte räkna dem alla.....


Jag kan inte räkna dem alla, ja bilderna på snön i min mapp såklart............Det är nu så kallt att skogsarbetet som skulle utföras inte går att utföra för allting fryser, knappar och spakar. Risken att något ska gå sönder är stor.....




Någon som vill sitta ner en stund? Inte? Kanske i morgon för då ska kylan mildras sägs det. Men i gengäld ska det börja blåsa och då kan -5 kännas väldigt bitande.
Jag tror jag gör som katten........kikar ut...... men bestämmer mig för att stanna inne!

7 kommentarer:

Ulla sa...

För tillfället älskar jag vår bränslevärmare på bilen. Det går att ställa in två tider så det innebär att bilen alltid är varm när vi ska åka någonstans. Ha en skön och kall dag.

annika sa...

Lyckades ditt lyktprojekt?
Fy tusan vilken kyla! Jag brukar inte klaga men jag vill gärna vara utomhus då det är så vackert men det är för kallt. Ska hålla mig inne och sy lite i dag.
Kram annika

Herr Nilssons Fru sa...

Tack!! Jag kommer gäran o sitter i den där stolen TILL VÅREN...kan sitta där o lyssna på fåglarna som kvittrar o bara njuta. De har varjefall slutat snöa, alltid något!! Lite plusgrader oxå så är ju allt perfekt eller åtminstonde 0 grader...Konstig katt!! vill den inte vara ute i snön..*ler*.
Solen lyser....där ute...de e skönt.
Kramiz Anki N

Herr Nilssons Fru sa...

Tack!! Jag kommer gäran o sitter i den där stolen TILL VÅREN...kan sitta där o lyssna på fåglarna som kvittrar o bara njuta. De har varjefall slutat snöa, alltid något!! Lite plusgrader oxå så är ju allt perfekt eller åtminstonde 0 grader...Konstig katt!! vill den inte vara ute i snön..*ler*.
Solen lyser....där ute...de e skönt.
Kramiz Anki N

britten sa...

ja hujeda mig va kallt det är ...har precis varit ute på en hund promis och det veti tusan om det inte är ännu kallare här i stockholm är uppe på gården....men det är övergående har jag hört..kram

OF SPRING AND SUMMER sa...

Jag håller mig också mest inomhus! Här är bara några minusgrader, men det är ovanligt i London.
Ha en trevlig fortsatt helg!
Kram Ingrid

soffie sa...

vackra bilder å här har vi det varmare idag med "bara" -13 grader,
ha en goo söndag