27 januari 2010

Gammalt och nytt och ett däck med punka!


Grånade växthus i trä är bland det vackraste jag vet! Varför ska allt vara nytt, nytt? Det är mycket trevligare med personlighet och karaktär än tip-top.

Fast det gäller ju inte tvättmaskiner, här gäller nytt, nytt, tvärt emot vad jag skrev om växthus. Oj vad maskinen får jobba nu, hela tiden. Den är såå bra. Jag bara myser ;)

I källaren står just nu ett däck till vår skogskärra. Varför? Jo det är ju punka så klart! Varför ska det hända när vi behöver den som bäst! Ny slang är införskaffad men den kränger inte på sig själv, tänk vad konstigt!

Snöovädret som det varnades för igår har inte dykt upp hos oss ännu, undrar om det har hamnat någon annanstans? I så fall, inte mej emot!

3 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Snöovädret är här hos mig. Missar nog mitt yogapass ikväll, tyvärr.
Mycket läckert växthus, är det ditt eget?
Eva

Anna tassar in.. sa...

Mmmmm du sådana växthus är väl så makalöst fina så man blir helt sjuk..vad som är liiite svårt är just rötan på trä..mmmm men det är sådant man får ta..om man ska ha det finaste..

Här snöar det som bäst och mest nu..

Herr Nilssons Fru sa...

Jag tycker som du!! Saker behöver inte alls vara nytt, det är trevligare med personlighet och karaktär i sakerna. Trä är vackert o tidsevigt. Men jag kan kanske tycka..om jag får? Om det är ett hypermodernt hus som står på en tomt...så kanske det är snyggare med ett nutida växthus....nja de var en tanke...som jag liksom såg framför mig.
Däck går alltid sönder när de inte ska - däck ska aldrig gå sönder med andra ord, men de gör de ju..tyvärr. Du är nöjd med nya tvättmaskin. Ja man blir lite som förnyad själv när man får nya hjälpmedel hemma, typ de används hela tiden. De kan ju vara både tvättmaskiner, dammsugare o annat smått och gott. Slit inte ut den i förskott nu bara - tvättmaskin, menar, du behöver inte tvätta det som inte behöver tvättas bara för att det är kul att köra tvättmaskin.

Jo tack snöovädret är hos oss...de blir bara värre o värre. Bläää.
Kramiz Anki N