22 juli 2010

Molnet före regnet?

Idag är det så molnigt och skööönt. Igår var det fuktigt och vaarmt. Trots vädret var jag ju på min lediga dag tvungen att besöka en antikaffär rakt ute i ingenstans som jag hört talas om.



Besöket blev en upplevelse. Himmel och plättar vilket STÄLLE! Hade knappt kommit av bilen förrän jag såg en gammal koffert. Adresslappen var kvar. Alltså det är något med gamla koffertar/väskor som talar till mig så.....vad annat fanns att göra än att låta den följa med mig hem.



Ser ni adresslappen.......det kallar jag lycka! Men vet ni vad det blev en sak till -med adresslappen kvar. Vilken härlig dag..... Den var av det lite mer robusta slaget och kanske jag visar en bild nån gång. Detta ställe var såå fullt med 'allting' att det känns som ytterligare besök blir nödvändigt, snart ;)

Ja det blev flera fynd......det finns en affär där det ofta är bra priser på saker....igår var det på pelargoner. Lokalt odlade pelargoner såldes ut för 10:-. Kunde jag stå emot? Ack nej! Här ser ni vad pelargoner för 60:- kan göra skillnad i ett gammalt såbrätte.



Röda pelargoner, en blå bänk, det ger nästan lite känsla av Medelhavet fast det är här på gården det kan beskådas.

, som ser fram emot en dag utan solglasögon!-

3 kommentarer:

soffie sa...

hos mej spöregnar det idag å blåser,suck vi som tänkt oss ut på sjön.
å va vackert du visar va fint!
ha en bra dag

Anonym sa...

Så kul med dina fina fynd... tänk att man alltid hittar något bra!! Vet du... nu REGNAR det här! Underbart fint sommarregn! Hoppas det håller på hela dan. Ska jag baka bullar nu? Eller läsa bok??

Ha det skönt hos dig.
Kram Eva-Mari

Herr Nilssons Fru sa...

fint...oh ja de har charm de där. Vi ´har några med, utan adresslapp. Vi ska ju ha loppis här i augusti då får du ju svänga förbi...fast de e nog inget antikt direkt som deltar. Mer än jag då!!

Här är så varm o kvalmigt idag så man går nästan åt....pust pust..

de blåser man man känner det inte.
Kramiz anki n