10 juli 2010

Fyra i topp på garden just nu......

Idag stod det i tidningen att vädret skulle bli mulet men varmt. Det passar bra för vi håller på att lägga om tak och då är det skönt att inte solen gassar.

Annars har jag gjort en liten topplista över sånt på garden som jag just nu inte vill missa.......

Ett dopp varje kväll......i vår egen lilla badbalja ;)



Honungsrosen vackra blommor.......som nu slår ut mer och mer för varje dag...




Venusta Pendula som planterades i min rosbåge förra året och redan växt sig stor.....



Mary Rose, den moderna buskrosen med den vackraste rosa blomma som kan tänkas.....





, som först ska jobba men sen blir det ett litet 'dopp' Temp i luften redan 22 grader kl 06.50.

4 kommentarer:

Katta sa...

Åh så vackra rosor och honungsrosor som är så söta. Jag hoppas ni har en härlig sommardag hos er med i dag. Kram Katta

annika sa...

Mary ros ser helt underbar ut.En riktig skönhet!
Det är skönt att inte solen gassar på. Vi packar för lite semester.
Kram
annika

Herr Nilssons Fru sa...

Man kan inte lita på tidningar eller TV. Där står just nu att vi har runt 24 grader här, men vi har 31 i skuggan o fullt solsken. Du har egen pool - oh de vill jag oxå ha, tanker är så o det är förberett plats så nu är de bara pengar som ska regna oxå!! Dom har ju en belägenhet att inte räcka till allt fru Nilsson vill ha. Vackra blommor, rosen var underbar, faktiskt finare än min Astrid ju. Vi ska snart sätta oss i bilen, där är sval o skönt o köra till Karlskrona, idag blir det 25-års kalas.
Kramiz o go helg
Oh du, ta några dopp åt mig oxå.
Anki N

soffie sa...

mmm va härligt rosor å ett dopp i poolen,mmmm njutning!!!!!