26 juli 2010

Det var på Skottorps slott......

Skottorps slott ligger så vackert med Hallandsåsen som fond..... Till och med en mulen dag som i söndags var det vackert.



I den engelska parken runt slottet spatserade påfåglarna runt






Vet ni vad.....på Skottorps slott blommade tulpanträdet (liriodendron tulipifera). Jag planterade ett tulpanträd på fel plats i min trädgård så det var bara att ta bort efter några år. Men det är jag inte ledsen för.....tittar hellre på andras tulpanträd faktiskt.

, som inte dansade rumba i engelska parken ;)

3 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Oj..sååå rätt jag hade..:) mmmm du det är vackert där..men du tulpanträd..det var nåt nytt för mig..intressant..


Jo men jag tror du jazzade till det lite där i slottsträdgården..men ok rumba..näpp det var det nog inte kanske..:) fast låten är galet käck..

Herr Nilssons Fru sa...

Slott o kojor, alla har de sin charm. De bjuder ofta på små hemlighet som gör en nyfiken....

Kramiz Anki N

soffie sa...

men å vilken trevlig utflykt till ett slott,vad vackert det var,
Å tulpanträd det hade jag aldrig sett förr,va fint,
kram