20 juli 2010

Jag ''ser'' .......... en massa saker......

Idag 05.45........ här på våran gård! Ja, det började med att tidningen inte låg i lådan som vanligt och då blev det en sväng i trädgården istället.



Bild på klematis....blommorna är ju liksom klockformade med vit kant....




Bistorta.......favorit.......ormrot heter den visst men jag föredrar Bistorta!




Summersnow, Paul Farges......kärt barn har många namn......hur många har inte planterat denna clematis efter min rekommendation ;)




Rosenspirean klipptes ner sent i våras men nu är den .......som en spirea ska vara vid denna tiden på sommaren......




Ladugårdsvägg och björk i morgonsolen....... Ett konstverk från verkligheten.


;)

2 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Men så många godingar du har i trädgården ormrot..himmel jag letar som besatt efter den..men den är svår att hitta..du..pipört (Centranthus ruber) såg jag i Visby..den står oxå på önskelistan nu..

Summersnow..hmm min har inte slagit ut än men jag väntar så pass på det..

Du har det fint i din garden Carro..

soffie sa...

oj va tidigt du är uppe,men så vackert det blommar i din trädgård,härligt!
kram