19 juli 2010

Godmorgon.....



I vårt hus just nu är det många som ska iväg på morgonen.......
Lastbilschauffören börjar jobba kl 05.00, Snickaren börjar kl 07.00, Parkarbetaren börjar kl 07.00, Ingenjören börjar kl 07.30 och så är det då jag som börjar kl 09.00.

Men, varför är det aldrig någon som ser att diskmaskinen behöver tömmas, mer än jag då! Istället travar man tallrikar och koppar och div andra saker på bänken i hopp om att någon ska förbarma sig (läs JAG). Jag tror inte att det sker av någon speciell anledning utan det är bara så att det inte anses så viktigt (utom för mig då) att inte hela bänken är full av disk när man lämnar huset.

Eftersom jag fick en liten stund för mig själv här i huset hann jag nu dela med mig av denna lilla vardagstrivialitet till alla er andra ;)

Nu är det redan andra dagen i fruntimmersveckan och inget annat än sol i sikte.......hela veckan lång.

, som gillar vackert väder för takläggningens skull men dissar vackert väder för gräs och grönt som just nu inte är grönt utan gult.

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Jag tror du får göra det för du börjar senast...*ler*.
Min väninna sa igår, att de vädret som var i går första dagen på fruntimmersveckan, ska vara i sju veckor. Hon är ju en liten häxa, full av skrock o annat kul..haha.
Varför börjar en kvinno vecka med en man då? Fredrik..ja de kan man undra.
Gräset japp de e gult, inte hjälpte de mycket med de skurar som kom i lördags. Men lite...
Kramiz Anki N

Anna tassar in.. sa...

Grrr o morr på dessa som tror att diskmaskinen tömmer sig själv..jag blir lite halvt galen om det händer här..ingen vill ha en galen Anna så dom sköter sig :)

Du..jag hade önskat att jag kunnat vandra in på butiken idag..jag har varit i Halmstad..men men släkten du vet..det tar all tid liksom..men men trevligt har jag haft..och mannen gick under par på golfbanan..så nu lyser han som en sol..

Jepp solen får gärna lysa..även den här veckan..en dag hemma imorgon..sedan är det Sthlm som lockar..