14 januari 2011

Vilket tyg ska det bli??

Vi har en soffa som är underbart skön.....men tyget är inte vad det har varit.

Företaget Bemz syr ny klädsel till flera av IKEA:s soffor....men det är ett problem....



jag måste bestämma vilket tyg jag vill ha på soffan...Hm.....Tygbitarna läggs ut gång på gång på olika ställen men jag har så svårt.....Någon tycker att vi ska välja en färg som avviker totalt från det vi har idag.....medan andra tycker något helt annat. Vi får stöta och blöta detta problem ytterligare en runda som det så vackert heter.

Tack för alla kryapådejtillrop.......inga fler bakslag tack......nu är det ju strax helg.

7 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Oj...ja sånt där är svårt. Eftersom jag inte sett varken soffan eller tygerna är jag inte till någon "tipshjälp" men fårskinnet ser ju gott ut....fotöljer bruka vara häftiga, varma o inbjudande i de, men en hel soffa har jag förståss aldrig sett.
Trevlig fredag på dig!!
Kramiz

4U2 sa...

Ibland är det väldigt svårt att välja, då kan det hända att jag säger till maken att han får välja, jag viker mig. Egentligen är jag fräck där, flyr undan liksom!

bloggtant sa...

Svårt det här. Jag tycker ofta att det får bli kuddarna som sätter stil på soffan och att den då ska vara någerlunda neutral.
Men så är jag också en tråkig "less is more" typ ;)

Anonym sa...

Hello There, I wouldn't choose white, especially if any boys are in the house. :) I like that shade that has grey undertones it's neutral and you could play alot with cushions... You seem to be feeling better that's a good sign! :)
Have a wonderful weekend Mrs C.
Rosemary...XO

Anonym sa...

Vet du? Tyget längst ner till höger har vi! I alla fall ser det exakt lika ut... Har två Karlandasoffor som fick nya klädslar från Bemz för tre år sen. De är jättebra och jag har tvättat dem en gång och de är som nya även efter tvätt... hur bra som helst! Ett tips: dra på dem lite fuktiga så behöver du inte stryka dem först!!

Lycka till!
Kram Eva-Mari

britten sa...

svårt ! Men det bästa tips jag kan ge är just att låta beslutet växa fram då blir det bäst---

annika sa...

Dilemma! Usch så svårrt. Då vi köpte vår soffa så visste jag vilken färg men inte nyans. Vår soffa passar till alla färger och det underlättar då man ska förändra i rummet...om man vill det.

Hoppas att ni har det bra i blaskvädret. Inte är det roligt med ett sånt här plaskande...nej nu går det ju inte att ta en skidtur. Får hållas inomhus ju...

Kram