04 januari 2011

Jag har blivit snuvad....



Känner ni till ordet snuvad......jag har blivit snuvad gånger 2. Dels så var det helmulet när jag skulle se solförmörkelsen nu på morgonen.....typiskt. Ja då blev jag snuvad på denna tilldragelse.......



Sen har jag dessutom blivit snuvad i halsen (kan man bli det??) Det 'kom som en vind' igår och idag är det aningen sämre faktiskt. Man ska aldrig inbilla sig att bacillerna inte ska dyka upp för det gör dom....även om man klarat sig så här långt....



Sökte lite på slemlösande men hittade inget som jag inte redan visste.....kanske är det så att honungsvatten är det som gäller framöver.

8 kommentarer:

annika sa...

Stackars dig! Kurera dig med honungsvatten nu på dagen så kan du ta till något lite starkare till kvällen.
Krya på dig
Kram
annika

Herr Nilssons Fru sa...

Morning...baciller slår till oförberett, hänsynslöst och elakt. Mej antastade de i natt när jag sov...uch. Vilket väder, snön bara vräker ner igen...

Krya på dig vännen.

Kramiz

britten sa...

honungsvatten slår det mesta ...och gärna att dricka det så varmt som möjligt..krya på dig vännen

soffie sa...

krya på dej nu,Å typiskt här toksnöade så det gick inte se här heller å samma sak med månförmörkelsen som va i dec,
Kram

4U2 sa...

Läste du mitt sista inlägg? Jag blev halvsnuvad! (ler)
Hoppas du slipper bli sämre, inte roligt med basilusker (bara när de är tecknade - hade en film om kroppen som var helt och hållet a la Disney!).

Anna tassar in.. sa...

Aj ...du det var inte skoj alls..snuvad på sådant..hmm ja honung är verkligen det allra bästa tror jag.Här har alla varit förkylda i jul utom jag..kanske bästa att passa sig..men som du säger det bara flyger på när man minst anar det..

Anonym sa...

Hoppas du inte drabbas av 7-veckors förkylningen med hosta som först jag, och nu Gubben, går igenom! Inge kul alls!!!
Här var det inte alls tal om att se nån solförmörkelse, hela dan var förmörkad igår kändes det som!

Nej, nu börjar till och med jag bli less och hittar på allt möjligt tokigt här hemma, ommöblering t ex...

Krya på dig min vän:)
Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Good Morning Mrs C!
Sorry to hear you are not feeling well. Seems January brings on the colds and flu. Drink fluids and get some rest. Don't be away too long. :)
Hope your feeling better soon!
Rosemary...XO