07 januari 2011

Var ska man börja.....

Är soffliggandets tid över??? Ja nu kliar det i fingrarna......förändring åt folket Hm...var fick jag det ifrån?



Det är tid att blicka framåt mot.....kanske mot ljusare tider. Men så har jag ju mina miniamaryllisar som i år verkligen tagit priset på att ha många blommor 6-7 blommor på varje stängel. Särskilt de röda, dubbla, har varit fantastiska. Blommar fortfarande och flera knoppar är kvar. Kan amaryllisen få plats när men längtar efter vår?? Ja det tycker jag.



I går var det värsta snöraset från taket.....dunder och brak! Vill verkligen inte tänka på de stackars buskar som finns nånstans under all snön.....brutna och krokiga.
Ska aldrig mer plantera buskar så......tror jag....men kommer vi att få flera liknande vintrar...det tål att fundera på. Tog en bild som visar vår ena trappa....fast var har trappstegen tagit vägen?



Attjo, Attjo, Attjo, prosit......som han sa tomtegubben i visan :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

I do hope your starting to feel a bit better sweetie. Amarillis are so beautiful at every stage aren't they? I love the color you chose. What is with all that snow?
I do hope your feeling better soon.
Have a great weekend.
Rosemary...XO

Herr Nilssons Fru sa...

Kära Carolina, nu kan vi snart köpa en båt ihop vi sitter ju så ofta i samma båt ändå...*ler*

Du har varjefall tur med blommor o de e kanske ganska naturligt.

Vem åker skidor på din trapp?

Kramiz o ha en redigt innehållsfull helg.

Anna tassar in.. sa...

Ja men nu är slappare dagarna förbi Carro..jag har satt fart..har just varit på en powerwalk och nu rensas o städas det för fullt här hemma..man får energi av att röja..

Jag förstår att ni har ovanligt mycket snö där nere..din trappa syns inte..ja här är oxå så pass mycket..men nu ska det visst bli tö i helgen..kanske sjunker snön undan lite då..

Jag hoppas du snart ska slippa den där förkylningen.