08 mars 2010

Ut med det gamla och in med det nya......

Dagens rubrik syftar på.......
jag fick in en inkräktare på min laptop som nu är eliminerad. Ingen är gladare än jag........I hate virus!

Det frodas på fönsterbrädan.....
Timjan köpt i vanlig icaaffär. Planterades om i en annan kruka och nu ni nu växer timjan som bara den.......slingrar sig nästan upp i kronan. Billigare krukväxt kan man inte ha (16,90)

Pelargonsticklingarna ska snart få komma i riktiga krukor......

Smörgåskrasse, sår man ena dan, nästa är det bara att klippa (nu luras jag) Fast efter 3 dagar, klipp, klipp. Sedan kan det klippas på mackan, salladen, ja krassen är god överallt.

Idag är det internationella kvinnodagen, bara så ni vet. Den finns inte förtryckt i min almanacka så hur internationell är den egentligen? Ska visst ha firats i 100 år läste jag någonstans. Är en helgdag i vissa länder (inte Sverige då). Borde den inte varit med som en Viktig dag i Almanackan, jo det tycker jag.
Ny vecka, nya tag.....vi får se hur långt det räcker ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte tänkt på att det går att plantera kryddorna man köper i mataffären! Det ska jag testa nästa gång. Brukar ta det färska jag behöver och sen frysa ner resten.

Idag är det plusgrader för första gången sen början av december! Hurra, det droppar och drippar överallt!!!

Solskenskram från Eva-Mari

Herr Nilssons Fru sa...

Uch då virus är ju inget vidare varken på datorer eller människor.
Jaha ja, nu växer de frodas hemma hos Carolina i krukorna många.
Så kvinnodag - ja vad säger man. Varje dag är väl vår, eller??
Ja kanske borde de vara med som viktig dag i almenackan. Framför allt för de kvinnor i världen som lever i förtryck o olustiga tillvaro.
Kramiz o soliga hälsningar
Anki N

Anna tassar in.. sa...

Aha lille virus på besök..no good du..bra att du kunde mota bort..

Jaaaa men du visst går det utmärkt att köpa kryddor så och ha sedan det gör jag med..snart blir det hela raden på garden med kryddkrukor..timjan är ju nr 1..you are the one you're my number one så brukar jag sjunga för den ..himmel som den växer då :)

Carro blir man glad eller blir man tokglad av våren..???

Himmelsk..jepp så är det...

soffie sa...

usch va trist med virus på datorn tur det ej blev någon skada,
härligt med kryddorna som frodas så,
kram

Anna tassar in.. sa...

Krasse..hmmm. jag borde så ett fat till Carlsson han är lite galet glad i det..och så är det ju så roligt att se det gro..på stört..precis som du säger..så fort som det gror så är det väl nästan rekord kan jag tro..

Jepp nu är det dags att halka ut på gatorna här..ha en go dag lilla härliga du..kram kram från Anna

britten sa sa...

å du får mig verkligen att känna vårkänslor och varje g¨ng hos dig så längtar jag upp till gården..timjan mums!

Marina sa...

jag har provat att plantera kryddor men det har aldrig lyckats, inne alltså. Ute däremot kan örter vara som rena ogräset.
Fin krona i timjankrukan.
Ha en bra kväll.

Anna tassar in.. sa...

Häpp ...här är jag..dansar in och bara är lite vårvild och galet glad..

Jag älskar våren Carro..jag blir som spralligt glad av sol o blå himmel..

Jag blir glad av dina fina örtbilder mmm och du..jag blir glad av dig :)