04 mars 2010

Är det redan dax?

Igår kom jag till ett ställe där man hade ställ på ställ med fröpåsar. Himmel och pannkaka där blev jag fast, trots att jag ju egentligen inte alls skulle......ni vet tiden och sånt men nu blev det som det blev

Jätteverbenans frön kom i jorden direkt eftersom de ju kan vara lite 'tricky' att få till att gro.

Fröer är ganska dyrt. Dessa påsar + verbenan gick lös på 218 kronor.

Men sedan till dagens fynd...... 3 brickor, äkta 50-tal till rena fyndpriset.
Det var egentligen den stora jag var ute efter, perfekt för en rulltårta.

3 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Pust...har inte kommit ut ännu. Vi har en elev här som fixar murstocken o de e så spännande..hihi. JÖSSES,,,de där brickorna vill ja ha. Slog mig att jag aldrig köpt en ny bricka. Fluktar alltid om sånt när jag är på loppis o i mammas skåp.

Nä nu måste jag ut, har inte mockat ännu o jag skulle hinna med o rida lite oxå.

Kramiz Anki N
Lycka till med fröerna, må de gro o växa!!

Anna tassar in.. sa...

Ja himmel du det är inte billigt men trots allt värt varje krona..för det är ju så pass härligt att bara se de där påsarna och när det sedan gror..lycka..total lycka..mmmm jag läser och kollar upp vad det är du köpt..ler och nickar..perfekt..

Aha fyndat på loppis..så fint..jag gillar brickor med udda form avlånga är perfekt att ha om man gör kursmackor..:) och det gör man..

Anna tassar in.. sa...

Carro jag hade Jätteverbena på garden förrförra året..den blev å galet lång att jag inte såg blommorna ha ha man ska nog ha den utomhus..mmmm den är verkligen så vacker..så..

Jag såg den i Åhus..där hade stan den i stora planteringar så skir lång och elegant...