24 mars 2010

Thalia.....oh Thalia

Det finns en narciss som jag älskar mer än andra och det är Thalia......
Dessa narcisser är enkla att odla. De blommar tidigt i såväl stark sol som i skugga. De är både lämpliga som snittblommor och som att förvildas i trädgården. De blommar rikligare för varje år. De passar i rabatter såväl som i blomlådor
Så skrivs det om denna förtjusande lökväxt.



Gissa om jag tog ett glädjeskutt när det på Hollandslistan denna veckan dyker upp Thalia - kanon. Står det så då vet man att de är bra. Inte blev man besviken de var super när de kom hem igår. Tyvärr gick de redan första dagen som smör i solsken och det var med nöd och näppe jag lyckades rädda en till mig själv.

Nu väntar jag bara på att den ska slå ut och börja dofta......återkommer med bild på härligheten.
, på språng ...

7 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Sakta ner...språnget..så du hinner njuta av dina vackra blommor. Böj dig över, sätt näsan intill, dra in, känn doften o njut. Vackra japp. Trevlig onsdag
Kramiz Anki N

Annika Christensen sa...

En klar favortit... doften är ljuvlig och jag skulle vilja ha ett helt hav av dem på min äng.
Annika

Anonym sa...

Tack för tipset! Har ännu inga narcisser i min trädgård. Sorkarna åt upp dem första året vi bodde här. Kanske att sorken dragit sig tillbaka nu när vi har tre vovvar som lever rövare i trädgården. Ska absolut försöka igen i höst!

Ha det bra.
Kram Eva-Mari

Spirande grönt - sa...

Åh, Thalia är absolut en av mina favoritnarcisser!

Ha en fin dag

Rebecca

Anna tassar in.. sa...

Men så underbart..jag är ju helt förälskad i narcisser med..Thalia..hmmm känner inte igen det men nu vet du en som kommer leta..:)mmmm jag har några andra godingar som är på G..narcisser är verkligen helt makalösa..


Här sitter jag fräsch som en nyponros och doftar gott..väntar på att få dra iväg åt öster..mmmm ett underbart väder har vi med sol och varma vindar..

soffie sa...

men å va roligt att du fick tag på den å hoppas det blir många vackra väldoftande blommor,
kram

annika sa...

Det var ett bra tips. Ska försöka få tag i den här i stan.
Kram annika