31 juli 2009

Hänt i veckan

Om man ska sammanfatta lite av vad som hänt i veckan måste man absolut nämna att Hasse vår katt har adopterat en kattunge som bara dök upp i onsdags. Hon har ju lämnat sina egna ungar för några veckor sedan men verkar tycka att det är ok med denna lilla. Vi får se hur det går.
Äntligen har tyget jag köpte blivit till dynor och kuddar på uteplatsen, behöver jag säga att jag är mycket nöjd med resultatet.

Nu lämnar vi strax juli och tar klivet in i augusti som för mig är månaden då skolan börjar efter sommarlovet, vi har bröllopsdag, kräftor (fast nu får man ju äta när som helst), fullmåne. Om juli är en månad när man fortfarande känner stress över allt man ska hinna med under sommaren är augusti behagligt lugn. Även om vädret skulle bli bättre än det varit i juli känner man inte längre att det spelar någon roll. Nu tycker ni kanske att det låter negativt men det är det absolut inte. Hösten bjuder på massor av små ting som jag älskar. Trädgården prunkar i grönt just nu tack vare regnet, växtkraften är verkligen enorm. Gräset behöver klippas en gång om dan (jag bara skojar). Tror att jag ska hänga ut lite lyktor i trädgården för vad kan passa bättre när vi nu välkomnar augusti. Allra vackrast är det med gamla konserveringsburkar i glas. Har några stycken men det finns plats för flera.

Inga kommentarer: