03 augusti 2009

En trevlig söndag och en katastrof


Igår hade vi en trevlig söndag med familjen. Vi firade mormor/farmor som fyller år idag. Alla 'männen' i familjen letade fram ett gammalt luftgevär och hade prickskjutning på Kellogspaket, Äggfack och juiceflaska. Notera att jag nämner det STÖRSTA målet först och sedan i fallande skala efter storlek. Som vanligt blev det massor av teorier och analyser hur man bäst löser problemet att träffa mitt i prick.

Alla dessa krukor på tork tyckte jag var så trevligt att jag var tvungen att ta ett kort. Precis i min stil faktiskt med krukor på tork.

Nu till katastrofen. Vår diskmaskin har gått sönder (höll på att skriva min diskmaskin undrar varför :). Tydligen är det ett svårt fel eftersom inte ens maken som brukar kunna fixa det mesta går bet. Ibland tar den in vatten ibland inte. Otroligt irriterande och måste åtgärdas. Nu har ju maskinen några år på nacken så det kanske är lika bra att skaffa en ny. Tills vidare får det diskas för hand vilket leder till ljudliga protester och oändliga diskussioner om vem som diskade senast, mest osv. Diskmaskinen går alltså under prio 1 just nu.

Inga kommentarer: