13 augusti 2009

Morgontid - bloggtid

I natt har det regnat som om himlen varit öppen som man säger. Vi har två regnmätare:

Denna står ute i trädgården och ni ser själva, mätaren är i topp.
Sedan har vi en lågprisvariant som är ganska ful men som fyller sin funktion. Den står inne på gården i en av mina krukplanteringar. Den visar inte riktigt lika mycket regn. Regnat har det hur som helst gjort så det har varit svårt att sova.
Igår tog Ebba och jag en tur till ett köpcenter i närheten för att kolla in höstkläder. Skolan börjar ju på tisdag för Ebbas del. Modet just nu är verkligen ett mode som jag gillar. Mycket tunikor och klänningar som även passar oss 'gamlingar'.
Denna tunika/klänning fick följa med mig hem. Jag tänker att jag längre fram i höst ska ha den med svarta tights och en svart enkel långärmad tröja under. Är sååå nöjd med mitt inköp. Många detaljer på dagens mode känner man igen från förr. Snörningen känns riktigt 70-tal (eller var det 60-tal?).

Himlen just nu mot norr:

Himlen just nu mot söder:

Kan ni gissa dagens väder?

Inga kommentarer: