15 augusti 2009

Underbart, underbart..

Jag börjar väl med dagens vits:
Sportfiskaren glömde sin fångst under sätet i bussen. Fem dagar senare kunde man läsa följande notis i tidningen:
-Om den person som glömde en påse med fisk på 93:ans buss vill vara vänlig och komma ner till garaget så kan han få bussen.

Fniss, fniss visst var den söt min lilla vits, ja kanske inte söt men lite rolig ändå..



Frukten börjar mogna i min trädgård. Plommonet opal bär så mycket frukt i år att det fullständigt knäcker sig.



Äpplet Alice har också mycket frukt. Alice är ett tidigt äpple men tyvärr är trädet angripet av kräfta vilket är väldigt vanligt men tråkigt.
Ett annat äpplelträd med flera sorter som jag själv ympat har också äpplen i år. Nu har jag ju slarvat bort lapparna så jag har glömt vad det är för sorter jag ympat. Det enda jag kommer ihåg är en sort som heter 'Volvo'. Ja, det är sant! Nu vet jag ju inte om det är just den grenen som har frukt men det spelar ingen roll. Är jag kanske den enda med volvo i äppelkakan?



Avslutar gör jag med en rabatt som verkligen turn me on just nu. Den rosa rabatten har aldrig varit vackrare..

Inga kommentarer: