26 augusti 2009

Lägga på lager..

Igår sent satt jag och gjorde inköpslista (med hjälp av diverse reklamblad) för nu ska det bunkras upp. I vår familj är det en sorts bröd som gäller och katastrof nu var det slut i frysboxen. Inget blir sig likt utan dessa mackor för vissa i familjen. Herr C ska ha det, A och E ska ha det, F ska ha det och jag brukar också ha en macka med när jag jobbar länge och finns det inga flingor tar Ebba en på morgonen till frukost. När det gäller männen i familjen rör det sig om ca 8 skivor per person om dagen (minst)så ni förstår att det behövs mycket på lager.

Det varma sommarvädret vi haft de senaste dagarna har ersatts med mera normalt väder och det känns skönt. Luften är mycket friskare nu.
Jag har egentligen ett (två) projekt som skulle hinnas med idag men vi får se hur utmattad jag blir efter mitt stora matinköp.

Inga kommentarer: