15 juli 2009

En onsdag i juli

Ännu en härlig sommarmorgon. Tidigt på morgonen är det alltid lugnt, allting håller liksom andan. Nu har det ju inte blåst på flera dagar vilket vi tackar extra för. Blåst är nog det väder jag ogillar allra mest. Eftersom det varit varmt några dagar är luften ljummen redan på morgonen och det är ganska varmt i huset på natten. Svensk sommar helt enkelt när den är som bäst.

I vårt hus nummer två är det extra viktigt för att man ska trivas att det inte blåser. Eftersom det ligger ute på slätten blåser det jämt där. Maken och jag har lite delade åsikter om hur man ska göra med en skyddad uteplats. Jag har många lösningar som skulle kunna fungera men han är inte lika entusiastisk.
Ena stunden vill jag ha något modernt, nästa vill jag ha något som ser lite mer 'shabby chic'ut. Förmodligen har jag inte sett det rätta ännu. Jag säger som dom gör på reklamen 'Det känns inte riktigt bra nu'. I går kväll åkte vi förbi ett som jag sett en modell av, men jag blev verkligen besviken för det såg inte alls ut som jag tänkt mig. Den personliga touchen gör ju mycket, men när jag såg uterummet där det var placerat kändes det inte längre speciellt utan bara som ett i raden. Det är bara att fortsätta leta. Eftersom vi inte ännu bor i huset är det kanske inte någon panik men det är alltid kul att titta runt efter annorlunda lösningar

Inga kommentarer: