14 juli 2009

Lika viktigt som frukost

Tack Maria för lånet av bild och tack för besöket förra veckan, såå roligt att du tittar in ibland.

Lika viktigt som att äta frukost är det att göra ett litet blogginlägg. Vi har två dagstidningar, Laholms Tidning är Christers och Hallandsposten är min. I båda tidningarna var det idag inget annat än 'Elände'. Skottlossning, fylleri, bilolyckor, misshandel och ofredande är bara något av vad man kunde läsa om. Förr sa man att sommaren var en tid med nyhetstorka men det verkar sannerligen ha ändrats.

Sonen kör ibland mjölkbil på nätterna och kommer hem vid halv 5 - halv 6 och lägger sig. Då vaknar jag alltid till. Idag vaknade jag när han kom hem men en annan anledning var en skata eller annat stor fågel som väsnades i vårt gamla körsbärsträd. Ingen skönsång från den fågeln inte.

Idag har jag flera olika kundbesök och måste ta mig genom Båstad, vilket är väldigt jobbigt just nu p g a Tennisveckan. Från att vara en liten och gemytlig plats blir Båstad rena världsmetropolen under 1 eller 2 veckor. För lokalbefolkningen måste det vara strängt att trängas hela tiden. Är glad att vi bor en bit ifrån. Om man inte hade behövt passera Båstad p g a arbetet vore det inga problem men nu måste man ju det då och då. I morgon får ni veta om jag lyckades och hur lång tid det tog.
Solsken på er alla läsare ;)

Inga kommentarer: