25 juli 2009

Ingen sommar utan Rea


Detta tyg ska bli till kuddar och dynor till våra utemöbler. Inköpt på REA hos Gudrun Sjöden. Tyget är snyggt, kraftigt och precis som jag tänkt mig. Jag är jättenöjd alltså, förutom att jag inte vet när jag ska hinna sätta mig och klippa och sy. Men det brukar lösa sig.


Dessa bilder visar vad jag köpte på Hantverksmässan i Båstad igår. Jag jobbade men fick smita ifrån en timme och gå en snabbrunda på mässan. Denna tovade sak var nästan bland det första jag såg och blev helt förälskad direkt. Den kan användas som den är eller också kan man sätta i en vas (läs glasburk) och sätta blommor i den (som jag gjort, brudslöja). En väldigt onyttig sak men formen och materialet talade direkt till mig och jag kunde bara inte gå förbi. Har tagit fotot under vår barometer, ni vet en manick som talar om vad det ska bli för väder. Behöver jag säga att den står på ostadigt ;)
Trevlig lördag alla läsare!

Inga kommentarer: