11 juli 2009

Vatten, vatten på er alla!


Otroligt vad det har regnat de sista dagarna och inte verkar det bli bättre så långt ögat når. Vet inte vad bondepraktikan säger om detta men oftast brukar de gamlas spådomar stämma.Har det regnat si och så länge ett visst datum, så kommer det att hålla på. När man inte ska vara ledig har ju vädret egentligen inte så stor betydelse eller? Jo vädret gör allt för humöret!!
Jag har köpt på mig olivträd, har just nu 4 stycken, i olika storlekar. Ett av dem, det största har jag ställt ut framför huset, men det verkar tycka att det är för blött just nu. Bladen är gula och ser ledsna ut.Hoppas att det inte kommer att dö för då skulle jag bli riktigt ledsen. Snälla, snälla lite sol och värme behöver både vi och växterna. Musiken som spelas på bloggen just nu är Gör mig lycklig nu. Ett sätt att göra mig lycklig nu är att vädret blir lite mer sol och lite mindre regn. Ha en bra sommarlördag!!

Inga kommentarer: