08 juli 2009

Sol och åska


Vädret just nu är minst sagt varierande. I går kväll när jag skulle hämta dottern och hennes kompis efter Rix FM festival i Båstad lystes himlen upp av riktigt kraftiga blixtar. Åskan var på andra sidan Hallandsåsen, på Skånesidan, men när det är mörkt ser det alltid lite extra läskigt ut. Jag har många minnen som innehåller åska och jag (liksom en stor del av Sveriges befolkning tydligen, enligt tidningen för några dagar sedan) tycker att det är läskigt. I år har det varit ovanligt mycket åska tycker jag. Ofta känner jag redan på morgonen att det är i antågande och det är verkligen inte särskilt kul.

Jag dras fortfarande med en seg förkylning som varat i typ evigheter. Undrar om den någonsin försvinner. Idag ska jag först och främst åka och handla mat och andra förnödenheter, kanske vara ute i trädgården där ogräset nu efter allt regnande står skyhögt, m m, m m, det finns mycket på schemat. Känner att jag ofta skriver om allt jag ska göra, men är det inte så det är, man ligger alltid efter i schemat.
Kanske kan jag bara segla iväg.....

Inga kommentarer: