17 december 2012

Jag har häcken full...


Flera gånger om dagen slänger jag mig med uttryck som egentligen är fullständigt obegripliga. Ett exempel är när man säger - Jag har häcken full.  Det jag menar är att jag är överhopad med arbete, men ursprunget till detta uttryck är att man med häck menar foderbehållare eller liknande som  är full. Människans bakdel har alltså inte alls med saken att göra. Den som använder google translate kan nog bli lätt förvirrad ;-)   Är lite mycket nu så om uttrycket dyker upp så vet i alla fall ni bloggläsare vad jag menar!

           

 Snön försvann och vi kan inte göra något åt det. Mer än klaga då förstås, och det gör man ju, högljutt!

Försöker ändå få till lite julmysigt på verandan, vet inte riktigt om jag lyckats? Men eftersom snön försvann behöver vi ljuset ännu mer nu för att vi inte helt ska falla ihop i mörkret.

Idag ska jag besöka goa Åsa för att bli lite uppmjukad. Företaget hittar ni här www.yogamedmera.se. Sedan jag började  här har jag lärt mig mycket, önskar verkligen att jag kunde gå någon av hennes kurser också. Men just nu har man ju häcken full så det får nog vänta tyvärr...

Då kämpar vi på ......ha en bra måndag!!
♥♥♥

4 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Visst är det vackert med snön, men jag tycker du har fått till det mysigt på verandan även utan.
Eva

Herr Nilssons Fru sa...

Oj har du blivit av med all snö - så dumt, här finns mycket kvar men frågan är kanske hur länge:( vill ju ha en vit jul.

Ja nu stressar väl de flesta omkring, utom jag:) jag tar de piano för jag vet jag hinner endå, o de jag inte hinner, hinner jag inte, svårare än så är de inte.
Kramiz

Vardag och flärd sa...

Kul att få en förklaring till häcken full, jag har undrat vad det betyder! Jag har inte häcken full (foderbehållaren), ska handla julmat i slutet av veckan, gör inte så mycket själv utan det mesta köps.
Så julmysigt är det inte nu när snön är borta men på kvällen ser det mysigt ut ändå. Och det ska visst komma snö och kyla igen så det kanske blir en vit jul ändå.
Jag skulle också vilja gå på yoga men jag hinner ju inte. Köpte några dvd som jag gjorde övningar efter men det är så himla tråkigt att ligga där själv och inte ha nån som puffar på.
Ha det nu riktigt fint!
Kram Eva

Copterman sa...

Hej

Jag har hakat upp mig på ett uttryck som sportkomentatorerna ofta säger. De leder "nummerärt". Klart som f..n man leder nummerärt för man kan ju inte leda bokstavärt. Har det med siffor att göra så klart det är nummer...hehe