18 december 2012

Recept på blommor till köksbordet.


Jag hade två orkideér som började sjunga på sista versen. Vad gör jag då, jo jag klipper av blomstänglarna och så hamnar dom tillsammans med lite granris på köksbordet. Tycker ni att det låter rått?? Kanske, men resultatet blev väldigt bra.

Nu när snön har försvunnit är det mörkare än mörkast. Inte ens utegranen förmår lysa upp i mörkret. Det jag aldrig skulle göra för att lysa upp på morgonen är att tända levande ljus, hur mysigt det än är. Jag skulle förmodligen behöva vända hos grannen för att jag inte kommer ihåg om jag verkligen släckte ljuset innan jag åkte till jobbet. Det är ju lite onödigt ;-)
♥♥♥

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Synd om er som inte fick ha snön kvar. Och som inte har tända ljus på frukostbordet! Tur att du har en vacker bukett att titta på...

Kram i julbrådskan!
Eva-Mari

Vardag och flärd sa...

Det ska tydligen komma lite snö, vi får väl se!
Bra att du inte tänder ljusen på morgonen innan du ska stressa iväg! Mysa kan du göra på kvällen istället.
Ha en fin dag!
Kram Eva

Herr Nilssons Fru sa...

Vi fick mer snö idag o kallare också då. Skönt, de e lite jobbigt när de bara är snöslask.

Nix ingen bra ide att tända ljus om man lätt glömmer dom:)

Kramiz

Johanna Stålros sa...

Fint inne även om den vackra snön ute försvunnit hos er- ni kan få lite av oss vi har i överdåd;) Kram Johanna