07 oktober 2010

Morr.....

Perenn ljung.... Garden girls....lyser upp i höstmörkret.



Kuriosa: Förr i tiden spelade ljung en viktig roll i självhushållningen. Den användes bland annat vid färgning och garvning, som bränsle i skoglösa trakter och rötterna användes till korgar. Då ljungen producerar mycket nektar är den populär hos biodlare. Ur gastronomisk synvinkel anser många att ljunghonungen är den förnämsta av alla honungssorter. Ljung är Västergötlands landskapsblomma.

Men sen var det då det här MORRET.....Morr....Morr.....

Idag vill jag morra.....på telefonförsäljare!! Telefonförsäljare som inte uppträder korrekt alltså. Vi har ju NIX men eftersom vi är ett företag funkar det inte alltid som man önskar.

Jag säger bara stackars alla som blir uppringda av enträgna försäljare som inte ger sig.....



Just nu är det ett avtal med en telefonleverantör som retar mig fullständigt till vansinne......I say no more ;)

, som idag ska på ett antal uppdrag......trots att det regnar =)

8 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Här fick man lära sig lite om ljung. Saker jag inte visste.

Ojjj...du verkar lite retad så här på morgonkvisten. De kan jag förstå för jag blir oxå ganska trött på alla telefonförsäljare. Nix funkar inte på företag o har man telefon för både ock drabbas man då och då, men jag måste säga de har lugnat sig här. Däremot på min mobil som även agerar tjänstetelefon där blir man nedringd då och då. Av princip köper jag aldrig saker på telefon så de borde lärt sig de, men icke.

Ha en sköööööööööööööön dag frun.
Kramiz Anki N

Anna tassar in.. sa...

Oj vad du kan..mmmm Garden girl...det är ju du det..och i viss mån även jag..:)

Aha..nixe då..är du inte med i nixe..inga telefonförsäljare då vet du..

Jepp det var ett förfärligt regnande idag..men snart kommer solen...

Hur nöjd är du med Provenceresan på en skala?

soffie sa...

å morrar jag med på dem blä,kan de inte fatta nån gång,
kram till dej å va fin bild,

annika sa...

Ljung blir vackrare ju äldre jag blir...konstigt!
Min man och du har något gemensamt....telefonförsäljareavsky...;))

Kram på dej på fredan
annika

OF SPRING AND SUMMER sa...

Ljung är härligt och vackert! Telefonförsäljare tycker vi inte om!!
Ha det så bra.
Kram Ingrid

soffie sa...

ha en toppenhelg

Herr Nilssons Fru sa...

Helgvisa hos Carolina, men jag slinker ändå in o säger god söndagsafton o go start på nya veckan i morgon.

Kramiz Kramiz

Annika Christensen sa...

Morr morr säger jag också.
Fast när posten ringde trodde min man att det var en försäljare så det höll nästan inte på att bli något frimärke.
Tror att jag kört i dina hemtrakter idag.
Var är det du bor?
Har varit vid Steninge kyrka där jag skall föreläsa i nov.
Hörs
Annika