13 juni 2010

Sommar var är du?

Massor av miscanthusgräs har inte klarat vintern. Mina kommer så smått men bara i bra lägen. Denna härliga gräsrondell fanns hos Piet Oudolf vid vårt besök i hans trädgård för längesen. Undrar just om den finns kvar?

Vad finns det att skriva.......Vädret har jag skrivit om (mer än en gång på sista tiden). Tänk om regnvädren kommer att snurra runt, runt, vår lilla plats på jorden och det inte blir någon sommarvärme....Hemska tanke!


Ska detta bli den uslaste sommaren på länge? Trots prinsessbröllop och fotbollsVM.

Nu skulle man behöva en magisk lampa så att man åtminstone kunde få en önskan uppfylld. Gissa vilken önskan det skulle vara?
, som varit ute en runda i trädgården och tittat på ogräset ;)

3 kommentarer:

annika sa...

Halloj i snålvädret!
I dag verkar det bli något bättre här i Närke ...vad gäller vädret.
Mina pioner...en Buskpion, Vilpionen och sen är det vanliga Bonnpioner...en Lukt kanske. Då vi flyttade in här 1979 fanns de vanliga Bonnpionerna och luktpionen här. De har flyttats runt några gånger men nuförtiden delar jag istället för att flytta på dem. Jag vet inte vad Herrgårdspion är...? Kanske en vacker...eller flerfärgad pion. Du såna flerfärgade vad vet du om dem?
Kram annika

Anna tassar in.. sa...

Men himmel du sommaren lurar strax söder om dig...jag har sett kartorna och om du bara lockar lite så kommer värmen..så är det..håll ut Carro..det kommer bättre tider..

Jag har just varit på en tur till mum and dad på landet..det var sommarfägring i hagarna...det var blommor i dikeskanten det var kossor o lamm..underbart...

soffie sa...

blä för detta väder hoppas verkligen det vänder å blir en underbar sommar,
va fin bild,
kram