16 juni 2010

Dagens schema....


Ska hämta son nr 3 på tåget kl 8.38. Han är hemma i två dagar nu....kort visit alltså, men ändå! Tänkte försöka röja på uteplatsen också....kanske att det blir varmt nu så att vi nån gång kan sitta där. Mina stora oliver och andra krukor står huller om buller och det behövs en rejäl makeover. Se själva! Blir nästan lite yr när jag tittar på bilden ;)

I år blommar häcken av rhododendron fantastiskt fint. Det är nästan lite slottskänsla över den i år. Kylan har tydligen varit bra för något. Visar bara en liten del av häcken.....



Slottskänsla....då kommer vi osökt in på det stundande bröllopet i helgen. Jag ska jobba, undrar om det kommer några kunder? Har varken följt förberedelserna i tv eller i tidningar så jag vet inte vilka tider osv som gäller. Kommer kanske att glutta lite på tv:n om jag hinner när jag kommer hem ;) Ja det kommer jag säkert att göra!

, som just nu lyssnar mycket på Wavin flag med The Soccerboys....blir liksom lite glad av den låten ;)

3 kommentarer:

annika sa...

Kul att få hem barnen några stunder ibland. Vi åker till London i morgon och kommer hem på natten mot söndagen så då är bröllopet överstökat. Det är bara tooo much!

Det var attans så häcken blommar =O)
Kram på dig!

Anna tassar in.. sa...

Aha så ett besök av sonen..mmm jag väntar hem min med alldeles snart..det är alltid lika härligt..

Ja men du det kommer inte vara många kunder på lördag..hela Sverige stannar..:)det ska bli lite skoj att se det..

Jepp full fart nu på städning av uterum...det är tid att njuta där nu..

Herr Nilssons Fru sa...

Who..vilken underbar häck...de påminner mig om att jag skulle köpa rhodonendron till min slänt...vill ha en illröd o en vit. Älskar dessa ståtliga buskar.

Uterum - de är något som jag aldrig förstått mig på..humm. Antingen är jag inne eller är jag ute..ja så olika vi kan vara. Vi hjälpte grannarna fixa uterum, rena växthuset...undrar om de äns kan sitta där nu...hihi.
Kramiz Anki N