21 juni 2010

En vänlig grönskas rika dräkt......

Äntligen blommar min buskmagnolia. Blommorna är små men ack så vackra.


Den vita jättevallmon med sin mörka mitt och sina fransiga kronblad har också behagat slå ut lagom till helgen.



Satt ni också klistrade framför tv:n i lördags........Det var rent.....sagolikt! En liten tår trillade mer än en gång här på gården kan meddelas.



Nu stundar midsommarhelg....och om bara vädrets gudar ville vara lite välvilliga efter allt regnande kommer det att bli 'just perfect'.

, som längtar till en veckas ledighet.....snart!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Här föll också tårar under det fantastiska prinsessbröllopet! Oj, vilken lycka... hoppas de får en lång smekmånad bara för sig själva!

En solig skön sommarsolståndsdag önskar jag dig! Här skiner hon, solen!

Kram Eva-Mari

Herr Nilssons Fru sa...

Liten men ack så vacker!!
Jo då, även om jag inte är kvinna av kungahuset så såg jag bröllopet, japp. Det är så härligt att kungahuset börja bli lite mänskiligt med vanligt folk. Så härligt när folk får varandra av äkta o uppriktig kärlek.
Jaaaa, nu stundar midsommarhelg o här ska bli stor midsommarfest med många runt borden. De ska bli så kul. Till o med ett gäng ungar anländer o de är extra gott.
Ha en skön dag.
kramiz Anki N

Fia sa...

Magnolia är en fantastisk blomma. Som ett litet konstverk.

annika sa...

Ååhhh så fina! Magnolian är just bara så ljuvlig.......
Ja nu är det midsommarvecka och vi har inte bestämt vad vi ska göra under midsommarhelgen....vi får se...
Kram annika

Katta sa...

Åhh den där vita vallmon är ju makalöst vacker.Ja visst var det ett vackert bröllop och hon var så vacker Viktoria.Önskar dej en riktigt fin midsommar om vi inte "ses" mer innan dess. Kram Katta

Anna tassar in.. sa...

Men du vilken härlig Magnolia..så liten och spröd..så vit o vacker..mmmm på den..

Jaaaa eller hur vilket bröllop..varenda människa är betagen..vilken succé..jag tror monarkin får ett lyft nu..

Jepp midsommar .. ser ut att bli en "hit".. yr.no..lovar sol överallt..underbart..

Jag ska tänka på dig Carro när jag snackar med gutarna på Fårö..

lottens vita och gröna sa...

hallå där!
oh vilka bilder du bjuder oss på, fransig jättevallmo, helt underbar bild!!!
ohhh bröllopet har jag fortfarande inte riktigt hämtat mig från, vilken prinsessa, vilken prins!
må väl och nu häller vi tummen att det blir sooooooooool i midsommar, varmkram lotten