07 juni 2010

Sen, nästa vecka, om .........

Jag tänker ofta: sen ska jag, i nästa vecka......om jag gör si så får jag tid att.....på onsdag/fredag/söndag ska jag......Alltså jag planerar så 'smått' för att hinna med. Men....det blir sällan som man tänkt sig ;)

Jag har till exempel röjt lite i en hörna av trädgården. Fiffat till lite med krukor och annat för att nån gång ska jag sätta mig här och bara lyssna på fåglarna och göra 'ingenting'. Men när ska denna dag infalla....blir det denna sidan jul och nyår?



Det låter väldigt gnälligt men tiden är inte min vän just nu, verkligen inte.

Idag hänger regnet i luften (konstigt uttryck 'hänger i luften'). Men eftersom jag planerat in ett planteringsuppdrag så är det ju bara att gilla läget!

Nu hann jag ju lägga ut ett blogginlägg även idag så kanske att tiden ändå är på min sida denna måndag i månaden juni 2010,
.
Till alla er som läser mina enkla rader vill jag önska en riktigt trevlig måndag;)

8 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Jag tror vi har det precis sådär de flesta av oss just nu. Man får glädjas åt det man hinner och försöka avstå från att se det man inte hunnit. Som den där rabatten som var prio ett i helgen och som fortfarande är orensad.
Eva

Anonym sa...

Men lilla vän... hoppas verkligen att du hinner sätta dig och vila i din hörna!

Ibland måste man inte vara så duktig flicka... lyssna nu på en gammal tidjagerska!

Ge dig själv från och med nu en stund om dagen som din egen tid. Börja idag, inte i morgon eller nästa vecka!! Låt inget/ingen störa dig under denna tid. Lovar att om du gör detta dagligen så mår du så mycket bättre i både kropp och själ. Tiden går ändå utan att du måste baxa den på just dina axlar.

En skön stund om dagen från och med idag önskar jag dig min vän. Kramar Eva-Mari

Marina sa...

Den här årstiden har man så mycket man vill hinna med, så bloggandet kommer inte i första hand. Fina bilder på vackra saker.
Ha en bra dag.

annika sa...

Ta till dig Eva-Maris kloka ord nu. Tio minuter om dagen kan göra under....nja men i alla fall en känsla av att jag fick liiite tid till lyxen.
Har jag skrivit att jag gillar din fina tunika...den puderrosa..
Kram annika

Anna tassar in.. sa...

Mmmm jag är en av dem som läser dina enkla rader :) för det tilltalar mig så..Carro..vet du inte att..du har all den tid du behöver..det är mitt mantra i livet..Jag har all den tid jag behöver..det upprepar jag för mig själv när stressen tar över..och då lugnar det mig..:) konstigt va' men så är det...

Det är mycket nu..massor av fester och avslutningar..då är det så bra..att ha all tid..ha ha..

Fiffat..det var ett nytt uttryck som jag genast noterar..fiffat..:D kul tycker jag..

Ulla sa...

Det man hinner, det hinner man och det man inte hinner det får man ta en annan dag. Om det inte gäller liv eller död så ligger det kvar där och väntar på dig. Kom ihåg att njuta av din tid och inte bara känna alla måsten

soffie sa...

hoppas du haft en härlig måndag å hunnit med allt du ville,
tiden är verkligen stressig ibland,man skulle behöva fler timmar många gånger för det är så himla mycket man vill hinna med,
kram

Anna tassar in.. sa...

Här är jag Carro fräsch som en sommardag..ska på fest..himmel så roligt..tjejmiddag du vet :)