01 november 2010

Ont, det gör ont.....

Hjälm, kvast och skydd för skorna......eller vad det nu kallas.



Kloten står på plats och bara väntar....



Banorna ligger blanka....innan vi satte igång.....


Kvasten var även bra att hänga på medan man väntade.....



Ni vet i lördags när vi spelade curling....då var man i fin form....men nu!
Att det skulle ge sån träningsvärk vem kunde ana......Hursomhelst roligt var det!!! Aldrig har man hört ordet 'sopa' så många gånger och aldrig i någon negativ bemärkelse ;)

Vi var 6 lag och 3 eller 4 i varje lag så det blev en hel del matcher.

I går hände något annat här på gården......


Vi körde in ved och fick ett extra husdjur med in.....en fladdermus. Först trodde vi att det var en mus för det pep och pep men sen förstod vi att det var en fladdermus.

Efter mycket möda och stort besvär lyckades vi få tag i den och försökte släppa den lös men den höll krampaktigt fast i handsken och ville absolut inte släppa. Handsken hängdes upp på uthuset och idag är den borta.....tack och lov......fladdermöss är inget favoritdjur direkt.

9 kommentarer:

annika sa...

Otränade muskler tror man ju inte att det finns i ens kroppp men...
Jag skottade grus i går och det känns lite bara.
Knepiga djur de där Fladdermössen. Sopa iväg dem ju!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Jaha se där ja, nu är hon öm av träningsvärk...men huvudsaken var ju du hade kul, lite skit efter de får man ju ta, eller hur. Jag har börjat rida nu varje dag, så snart...gnäller kanske jag med "lite".

Fladdermöss är också möss, fast med vingar - så är de väl??
De är läskiga o flyger alltid så nära en....brrr.

Kramiz Anki

Herr Nilssons Fru sa...

Haha skrattar lite här...jag hålla reda på väder o sånt..jo hade inte varit för min last att fota allt så jag kan tjuvtitta tillbaka på datum o sånt - visst jag inget..*ler*

Kramiz

Anna tassar in.. sa...

Hi hi..jag kan tro att det känns i musklerna..sope-rent på banorna då som Göteborgarna säger..

Aha en liten fladdrig mus..ja himmel det är minsann konstiga djur det..

Hannele på Hisingen sa...

Fladdermöss är fina.

Anonym sa...

Visst är det märkligt att man har så mycket konstiga muskler i kroppen? Curlingmuskeln, t ex, har jag aldrig hört talas om. :)

Fladdermöss är hemskt obehagliga varelser :( Ser dem i ögonvrån när de svischar (stavas det så?) förbi verandan på sommarkvällarna och får kalla kårar!

Tack för, som alltid, dina gulliga kommentarer!

Kram Eva-Mari

britten sa sa...

nä men hujedamig att du överlevde...fladdermöss är nog det otäckaste som finns....Kul med curling du....kram och extrakram för att du är så go

laurafingerson sa...

Wow, you know how to curl? You have been curling? That is super cool!! I have only ever seen it on television during the Olympics. We have curling teams in Minnesota, but I have never seen them. How fun!

Fia sa...

Och jag som älskar fladdermöss! Jag kan stå ute i skymningen och andlöst betrakta fladdermössen i deras jakt på insekter. De är så skickliga flygare och de har ett snärj att få i sig tillräckligt med mat.