24 november 2010

En månad kvar....


Efter jul är det ofta bra priser på julprylar som inte blivit sålda. På Hemtex för tre-fyra år sedan sålde man ut ljusslingor med glaskulor runt ljusen. Jag såg naturligtvis att slingorna hade inredningspotential (dessutom kunde man ha dom ute).



I år när jag rotade runt för att plocka ihop saker som jag tänker sälja på loppis till helgen fick jag syn på mitt inköp, och fram kom dom. Jag är väldigt förtjust i mitt impulsinköp. Förra året hade jag slingan i en liten gran men i år får den bara ligga och 'glittra' i en gammal box av hönsnät.



Glittrar gör också hyacinterna i sina krukor......köpte bara två som en försmak av vad som komma skall.

Skulle egentligen måla tak idag men efter att målat väggar hela dagen igår känns kroppen inte riktigt i form för mer av målningsarbeten.....vi får se hur det blir.

Oj nu spelar dottern 'Always on my mind' på tvärflöjt.....det blir nog en ganska bra dag idag!



7 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Vad skönt att vara saknad....*ler*. Ja lite insönad är jag allt o mycket är det man ska hinna med när man är vaken, o vem får lida då - jo bloggen. Att koppla upp någon minut på FB går betydligt snabbare än att göra inlägg. Men håll ut, snart tror jag trycket lätta här o jag kan börja tänka på mig själv o allt kul och på min lilla blogg.
Kramiz Anki som önskar en skööööööööön dag.

Anonym sa...

Good Morning Mrs C.
I love your blog, those sparkly balls in the wire basket are gorgeous!!! Also I really enjoy your sense of humor you display throughout your posts we would enjoy each others company very much! Your right, a month today. :)
Rosemary... XO

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hejsan,
Så fint pyntat. Underbart med hyacinter.
Önskar en trevlig kväll.
Ha det så bra.
Kram Ingrid

Anna tassar in.. sa...

Ja men du så fint..tvärflöjt..jag smälter..det finns väl knappast nåt vackrare..så duktiga ni är med målning och allt..och på lördag kommer Highland..oj oj oj...

soffie sa...

å visst känns det skönt att det bara är 1 månad kvar till jul å sen vänder det till ljusare tider det längtar jag efter,
hyacinter det måste jag köpa köpte en amaryllis häromdagen:)

Anna tassar in.. sa...

Mmmmmm jag fullständigt går i spinn Carro det vet du..

Alltså himmel o plättar...du har en engelsk kommentar på Nilspersabloggen..coolt..o'dear Madame C..my good och typ awesome :)

Rosor och ruiner sa...

Vad kul att du hittade til min blogg och vill vara med i utlottningen, lycka till!