11 november 2010

Komma igång....

Det kan vara svårt att komma igång när man varit borta några dagar. Så kände nog alla när kursen var över och det var dax att åka hem. Massor av ideer som far runt och nu gäller det ju att göra verklighet av det man lärt sig.

Jag tror att jag måste stänga dörren idag och bara 'softa' ;)



Några flög till kursen och flygvädret har ju inte varit det bästa.....dom var rejält omskakade när dom kom fram i tisdags och resan hem blev säkert i samma stil. Inte ens vi som åkte tåg klarade oss utan incidenter.....i Nässjö fick vi byta tåg. Stockholmståget som var på väg norrut hade fått framrutan spräckt och lokföraren hade noll sikt. Eftersom det finns lok i båda ändar av tåget var det bara att låta tåget gå tillbaka mot Malmö och vårt tåg fick då återvända mot Stockholm.. Det var väldigt mycket folk på perrongen i Nässjö när vi skulle flytta från det ena tåget till det andra, mycket snö och allmän förvirring. Ja, ja försenade men hemma.....det känns verkligen skönt!

, som varit i Stockholm utan att besöka en enda butik (om nu inte Pressbyrån räknas) ;) Har nog aldrig hänt förut!

8 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Välkommen hem. Sedan människans begynnelse har det varit snö, stormar, regn o solsken. Ändå blir de alltid kaos när snön kommer. Man undrar varför?!

I stockholm och inte besökt en enda affär?! hummmm...vet du, de har hänt mig oxå, många gånger, for ofta upp med gammeljobbet o inte shoppade jag varje gång inte. De hade jag nog inte haft pengar till heller..*ler*. MEN DE E STARKT, DE E DE!!!

Kramiz en lite hängig Anki

Annika Christensen sa...

Oj då mitt i vinterkaoset..
Fin dörr är den till salu?
Softa på du och ha det så bra.
Pressbyrån räknas inte.
Annika

Annika Christensen sa...

Hej igen!

Var i dina hemtrakter igår igen.
Du får komma och häls på till våren så vi kan fika vid bäcken.
Dessutom växer där spaljerade persior och päron. Det finns även en kanal där man kan sitt och dingla med benen.
Där imellan en japansk trädgård med formklippt lönn och gingko träd.
Som grädde på moset finns det ett uterum som går ut över bäcken och under det ett turbin rum.
Vill du höra mera???
Skrytsamma
Annika
Nej jag är bara så himla glad
Då är välkommen

Annika Christensen sa...

Glömde några bokstäver lite här och där men jag tror du förstår ändå.
Välkommen är du i vilket fall
Annika

Annika Christensen sa...

Skicka ett mejl så kan jag berätta mera. Du får gärna ta bort den sista kommentaren vill inte vara skrytsam ...
Annika

soffie sa...

välkommen hem igen och det där att komma igång igen i vardagen är alltid tungt,
hoppas du haft en skön softardag:)
kram

Anna tassar in.. sa...

Oj vilken dramatik himmel du kunde väl ha knallat upp till mig Carro,Du kunde fått både kost o logi alldeles gratis :)

Det är aldrig skoj när resan strular..

jag ska ut o resa själv nu..jag hoppas på bättre flax än du hade..

Katta sa...

Oj det låter som en lite rörig resa men smidigt att de löste det ändå. Klart pressbyrån räknas de har ju skitbra tidskrifter och god choklad :) Kram Katta