09 augusti 2010

Monday morning.....

Inte för att jag vill klaga men oj vad mycket regn vi fick helt plötsligt och det bara håller på och håller på.



Regntunga bär sitter på bukettapeln, malus sargentii är en riktig räddare i nöden i många trädgårdar.



Amelanchier laevis, kopparhäggmispel, i alla fall har jag för mig att det är en sådan jag har planterat. Bären har en härligt blå färg.





Tittar ut genom fönstret och jösses vilken måndag det är !

, i stövlar och regnkläder beredd att lämna huset ;)

3 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Men då, nu måste du vara nöjd frun, du har allt tiggt o bett om regn, så de så!!!
Här regnar de lite oxå idag, men inte så man behöver gummistövlar inte.

Kramiz Anki N

Anna tassar in.. sa...

Mispel..mmm här det här men utan koppar :) min är så pass färggrann om hösten..och trevligt hela året tycker jag..

Jepp regnet det bara öser ner..men vad gör det när jobbet startat och allt är vardag igen..

soffie sa...

här spöregnade det med halva dagen ,å sen va det mulet å grått,en perfekt dag att börja jobba på;)
Hoppas nu att solen kan komma fram igen,
å va fina bilder,
kram