08 september 2009

Saker att göra på hösten.

Undrar vem som bott i denna söta boning? Den kunde jag inte låta bli att ta kort på långt inne i Smålands djupa skogar.

På Östregård köpte jag denna lilla zinkspann. Äntligen fick jag lägga vantarna på en spann modell mindre. Har tvekat vid flera tillfällen, antingen p g a priset eller bara beslutsångest. Den är på 8 liter och det är vanligast med spannar på 12 liter.

Den har planterats med gräset Stipa tenusissima svansfjädergräs tillsammans med Heucherellan i gulbladig variant, en ovanlig sort inköpt på Sofiero. Namnet har jag glömt, men det är en korsning mellan tiarella spetsmössa och alunrot. Sedan drog jag upp lite ajuga revsuga från rabatten, Klart!

Plantera höstkrukor är trevligt. Denna stora Sedum, Kärleksört köpte jag på torget i Växjö för endast 40 kronor, vilket rea-pris för denna stora perenn.

Nu har det blivit förkylt här hemma. Hostar och nyser gör vi lite allihop. Jag har ju passerat gränsen 5000 besökare på bloggen och det borde firas, jag får fundera på detta, Atjooo!

Inga kommentarer: