19 december 2011

Gnida och putsa...


Jag har fått ett så bra recept på hur man gör koppar och mässing fint. Vinsyra, varmt vatten och tvättmedel. Funkar, jag lovar......har haft rena 'putsmanin' här hemma och bra blir det.



Har gjort ett brunt arrangemang med mina vackra kanellyktor som doftar så gott. Duken under är en provlapp som min svärmor vävde när hon gick på hushållsskola på 50-talet och den är helt underbar även om det bara är ett prov.



Mossa, mossa på er alla grankottar.....;-) ha en go' måndag!

♥♥♥

8 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Mossa, mossa på dej själv:)
Här har det slutat putsas, jag tycker kopparn är vackrast när den är sej själv!
Däremot såpskuras det en matta i duschen och jag har skurat ena sidan så nu är det paus. Har inget badkar och mattan har väl aldrig varit så lång nångång! Gud vad det är jobbigt!

Julkram Eva-Mari

4U2 sa...

Mossa skulle jag ta in och då ingen snö fanns så trodde jag jag kunde vänta ... ja, det blir nog ingen mossa i år :)

Herr Nilssons Fru sa...

Moss moss, eller mossa de e fint. Mjukt o skönt o vackert innan de torkas :)
Fina små guldkorn du har.

Kramiz

Annika Christensen sa...

Vad är det jag ser!
Fina kanellycktor..
Sådana har jag också och jag älskar dem...
Kram
Annika

Anna tassar in.. sa...

Så fint så ..du har en go stil Madame..det är helt klart..du det är verkligen den bästa tiden nu..såhär innan jul..det tycker jag..jag njuter mer nu än under själva julen tror jag..

soffie sa...

hihi moss på dej:) å va fint du har gjort, Har du fått nån snö än? Hos mej har det kommit lite så det har blivit vitt å vackert men undrar om det får ligga kvar. kram

skifferhuset sa...

Å vilken fin duk du har fått av svärmor, vad kul! Kanellycktor?? låter spännande! Ha en fin julvecka, vännen! Kram Iréne

Vardag och flärd sa...

Tack för tipset! Blir nästan galen på mina kopparsaker, får dem aldrig fina - men imorgon ska här putsas och vinsyra har jag hemma.
Kottar och mossa är hur fint som helst om pynt och kostar 0.
Ha det fint!
Kram Eva