30 november 2011

Jag har varit urdålig på att blogga.....



Det har blivit ett långt hopp i mitt bloggande. Jag har helt enkelt varit urdålig på att skriva. Inte har jag läst några bloggar hellre. Bloggtorka alltså! Ändå rullar allt på som vanligt här på gården....lite julmys har det blivit också. Hyacinter och amaryllis kan man bara inte vara utan så här års.



I år blir det inte en gran, i år blir det en ceder.....eller....



Jag kan bli så irriterad när man i inredningstidningar skriver om 'granen' som är ett lärkträd, iaf enligt den som skrivit artikeln. Inte sjutton är det lärk som visas det är ju ceder....Hallå....någon ordning får det ju vara även i de mest 'trendiga' magasin. Lärk är vackert men det tappar ju alla 'barren' på vintern.
Blomsterlandet har levererat min. Ja jag fick själv frakta hem den och gissa om folk glodde...men det bjuder jag gärna på ;)

Nu är det julstämning på gång hela helgen (hoppas jag. Börjar på P och slutar på G men det får bli en annan historia och ett annat inlägg.



Må så gott!
♥♥♥

5 kommentarer:

annika sa...

Jag har saknat dig!
Skönt att du ordnar upp det där med lärk och ceder :). Men visst är det konstigt att man går ut med sakfel i så pass stora magasin.

Så du har haft bloggtorka....! Jo vi drabbas ju alla men sen kommer man med på banan igen. Jag har inga höga ambitioner här så jag skriver det som jag vill och har lust med.

Kram
annika

skifferhuset sa...

Skönt att du är på "G" igen, saknat dina inlägg! Kram Iréne

Vardag och flärd sa...

Man bloggar när man vill och när man hinner men klart att jag har saknat dig!
Konstigt att det inte kan skiljas på lärk och ceder! Det är ju skillnad på dem.
Undrar nu vad det är som ska hända....P ...G?
Kram Eva

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

ja lärkträd är ju fint...och som du sa så tapar den alla barr....men den har fräcka grenar med många små kottar i klasar som är dekorativa att ha i vas hemma.

Fia sa...

Man kan behöva ta lite paus i sitt bloggande ibland. Det ska ju inte vara ett tvång, utan bara något man gör för sitt eget nöje.
Mysigt med hyacinter som doftar jul.