13 november 2011

Gubben Frost kom på besök....



Vi fick besök av Gubben Frost inatt....inte helt oväntant. Jag hade dock ställt ut ett av mina olivträd för att det skulle få lite sol igår och glömt att ställa in det igen. Får verkligen hoppas att det klarade sig. Önskar att jag hade ett 'glashus' så olivträden slapp att vinterförvaras i gårdens verkstad som har alldeles för lite fönster....men vad gör man? Ni vet ingen som har ett glashus över....för i så fall är jag spekulant ;)



Tycker att denna lilla snutt var söt och skickar den till någon 'nära mig' med en kram ♥



♥♥♥

7 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Ja, nu börjar vintern. Men vi har haft en lång hääärlig höst!
Eva

Anna tassar in.. sa...

Jo men du nu biter det till med frysgrader..men mina träd finns fortfarande i växthuset..de klarar en hel del men snart är det väl tvunget att sätta in dem för i växthuset blir det för kallt hela långa vintern iaf när man bor som jag i fjälltrakterna :)

soffie sa...

hos mej har vi fortfarande + men det är fult å grått, vill ha lite sol men då blir det kallare, kramen å fina bilder

bloggtant sa...

Nä men vad konstigt...han var här också ;)

skifferhuset sa...

Här i Dalsland har vi fortfarande + grader men de lovar annat under veckan som kommer, fast jag vill faktiskt ha lite minusgrader nu, hatar leriga hästhagar!! Japp efter lång om länge är paketet snart hos dig!*ler* Kram Iréne

Vardag och flärd sa...

Jo, frostgubben gjorde en snabbvisit här också! Hoppas olivträdet klarat sig, de brukar klara lite frost.
Kram Eva

Herr Nilssons Fru sa...

Kära hjärtans..jag trodde du befann dig mer söder ut än mig. Här har vi varm...tycker de ligger på 6 grader mest hela tiden, kanske har termometern gått sönder..*ler*. Men frost var ett tag sedan, tror vi haft två nätter med sånt hittils.

Kramiz