04 mars 2013

Den har formen av en blomma....


Min nya ljusstake har formen av en blomma....och jag bara älskar den. Ibland blir det ögonblicklig förälskelse ..... det blev det här. Ja, ja....jag vet att man inte ska köpa på sig en massa onödiga prylar men ibland kan man inte stå emot. Jag ler till och med när jag ser på bilden, är inte det ett betyg gott som något vad en liten ljusstake kan göra skillnad.


Kungsängsliljan är en vårens budbärare. Gör sig lika bra inne som ute, även om blommorna i rumsvärme inte håller speciellt länge. Den vita eller den rutiga....jag kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst.Jag tar två ;-) det är det enklaste!
♥♥♥

4 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Men jo, visst är de en skön känsla när man bara älskar en sak man ser o sen ser till så den kommer med hem:) de e dock tur de inte händer varje dag...:)

Kungsängslilja är en vacker o rogivande på nått vis, de e kanske för att den kommer med bud om våren. Gott att den är här nu.
Kramiz bästaste Du

Vardag och flärd sa...

Nej, man ska ju inte köpa på sig en massa onödigt - men är det något man tycker väldigt, väldigt mycket om ska man absolut köpa. Man måste vara glad!
Kungsängliljorna är så ljuvliga, tyvärr har mina dött (eller maken har utrotat dem!).
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Åh men hallå..jag har just prescis köpt mig en sådan blomma med av koppar..jag blev så förälskad i den i lördags hos Floramor&Krukatös i Göteborg att jag köpte den. Oj du nu kan jag tänka på dig när jag ser den här i min vas!

Ja rutig eller vit..det är frågan..vit..oj när den är som creme-igast..nja..eller rutig när den är tokfräsch en tidig vårmorgon..:)oemotståndligt

soffie sa...

å vilken vacker blomma gillar den spräckliga bäst:) en sån gav jag till min kompis förra veckan då vi fick sova hos henne innan vi fläög till värmen:) kramen å va fin ljusstaken är..