11 mars 2013

Hemvävt......


Handdukar kan användas till mer än att torka disk med. Jag har helt enkelt spänt upp en handduk och har den som solskydd i fönstret.


Strukturen i väven ger en extra dimension till det hela. Kan inte se mig mätt på sådana detaljer.



Som ett smycket står den där i fönstret.......med sitt vita monogram......jag strålar ikapp med solen.


Timjan på stam söker sig mot ljuset. Glömde min gamla timjan på stam ute i natt så det lär vara 'morsning och godbye' med den. Här hade vi över 10 minusgrader i natt.....det lär inte stackars timjan ha klarat.

8 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vilken bra idé att använda handduken som solskydd! Textil är så vackert, håller med dig!
Ha det fint trots att timjan gått åt skogen, det finns nya att köpa!
Kram Eva

annika sa...

Bra idé att kunna använda vackra fina handdukar. Jag har en hel del som jag fick i min ungdom.
Men hua så kallt vi har det. I morse var det -15 då jag cyklade i solskenet till jobbet. Isen är stark och seg på gatorna. Såg att Ystad hade fått en rejäl portion av snö. En snökanon kallades det... stod så i Ystads Allehanda.

Kram
annika

soffie sa...

men å va snyggt det blev å vilken bra ide'kramen

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Snyggt o helt i min smak..så fint det blev..vet du vad..jo jag sydde en gardin av en duk i linne..samma effekt som du där med strukturen..vackert. Timjan är örternas bästa krydda.

skifferhuset sa...

Fiffig med handdukarna! Äldre textilier har så mycket fint i sig än mot det nya som finns nu! Ha en fin dag! Kram Iréne

Herr Nilssons Fru sa...

Du är fiffig du!! Idag är de dock ingen sol, bara snö – blääää!!
Tittade tillbaka här och fann Hugo. Dessa små varelse som våra barn
Får, så underbart. Ja du vet ju att jag fick en till i förrgår. Ska bli spännande
Att träffa henne i helgen.

Kramiz på sig

Britten sa...

va fint det blev ...vilken jättebra ide..

soffie sa...

kikar in och önskar dej en fin fredag imorgon:)