04 februari 2013

Rea och annat.....


Nya sjalar inköpta på rean, en puderfärgad och en med gula prickar. Båda passar som av en händelse till min nyinköpta tröja. Sprang bara förbi Kappahl och föll direkt för tröjan. Annars är inte blått min färg men ibland måste man överraska sig själv.

Oliven sträcker sig mot ljuset. Det är bara en liiten planta som står i köksfönstret. Dom stora oliverna har jag tittat till idag. Ännu har de inte tappat några blad men jag vet hur det brukar bli fram i Mars....fasar alltid för detta. Vet aldrig riktigt när jag ska börja vattna igen efter vintervilan....kanske är det snart dax.

Jag är så trött på mitt hår just nu som ser ut ungefär som på denna bild. Ska bli frisörbesök i veckan.....kanske dax för en rejäl förändring (om jag bara vågar). Har sett nått som jag tror skulle passa mig men......vi får se.
♥♥♥

5 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Go morgon!!
Nyinköpta snygga kläder. Härligt!!

Ja håret ja, jag har ju långt hår o ibland blir jag lite trött på de, men då hänger jag upp de o glömmer,,,hihi för klippa de kort - nix.

Kramiz

Vardag och flärd sa...

Kläder är så kul och man blir glad av lite nytt! Tröjan var jättefin!
Våga byta frisyr! Jag gör det ibland, ändå ser jag likadan ut efter ett tag, fattar inte vad det är med mitt hår!
Ha det fint!
Kram Eva

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Så tjusig du blir nu med fina sjalar o tunikan är ju göööör snygg..ja du håret är liksom aldrig riktigt som man vill..jag borde verkligen beställa tid jag med.

Jaaa eller huuur..mars är ingen månad som Olivträden gillar..jag har vattnat lite mer i år..än lever hoppet..bladen är still going strong..nåja..det finns ju nya att köpa om det sk-ter sig :)

annika sa...

Visst är det kul att testa något annat. Tröjan ser jättefin ut...jag gillar blått och härliga halsdukar till. Men du...att byta frisyr är inte helt enkelt men modigt.
Jorråå...mannen hade visst gett Olivträden en liten slurk häromdagen. Jo jag blev ju påmind nu. De står i garaget...5 grader och de har visst tappat en del blad meddelar han.

Kram

soffie sa...

å va kul med shopping, å kul att frissa sig, kramen