04 februari 2012

Så här är det.....

När man rensar sin dator är det inte bara själva rensningen som tar tid och energi....nej lika mycket tar alla program och annat som måste laddas in på nytt.

Ett exempel: Idag skulle jag rapportera in de kalvar som fötts på gården under januari. Kunde inte ens komma in på sidan eftersom det som jag använder som inloggningsmetod inte längre fanns :-Z



Men nu finns det och kalvarna har rapporterats i 'laga ordning'. Annars är det mycket med pappersarbetet här på gården som just nu är pest och pina........alltså inte något man direkt 'kastar' sig över.

Hur kallt har ni idag? Här har vi rekordet för i år -18,8. Inte en chans att man sticker ut näsan ;)

♥♥♥

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Gott att du har fått ordning på kalvarna!
I bilen visade det 18 grader när jag åkte till jobbet i morse, det är definitivt för kallt. Hoppas kaminen och vedspisen är tända när jag kommer hem annars ....
Ha det fint trots kylan!
Kram Eva

annika sa...

Brrrr...nu är det vinter på riktigt! Vi hade -17 i morse. Hoppas att temperaturen stiger under dagen.
men så bökigt det kan bli då man får återställa datorn eller vad du har gjort. Skönt ändå att allt är rapporterat till myndighetsförvaltningen :)

Nu ska vi ta en tur till Min Skattkammare.

Kram

Anna tassar in.. sa...

Hmmm du det är mycket med dessa rapporter har jag förstått..skönt att du fått det gjort nu då..

Ja här är så galet kallt vi hade kring -18 oxå..men det hindrade inte mig har just varit på lååångpromenad..friskt o härligt!!

Fia sa...

Vi hade minus 16 grader och gick en rask långpromenad för att få lite frisk luft.

skifferhuset sa...

Ja du det där med pappersarbete känner jag igen, samma här! Här har vi haft ner till -25, då håller man sig allt inne! Ha en fin kväll! Kram Iréne