07 oktober 2011

En nobelpristagare i min hylla...

Om ni inte läst Tranströmer tycker jag att ni ska göra det....



För ovanlighetens skull känner jag igen namnet på den som fått Nobelpriset i litteratur. Tänk att det blev Tomas Tranströmer. Boken Den stora gåtan köpte jag för ett tag sedan och den ligger bredvid min säng. Försöker engagera mina familjemedlemmar att också läsa den, med blandat resultat ;) kan jag meddela.



Har börjat 'hemmapyssla' lite och hoppas på riktigt höstrusk i helgen så att jag kan fortsätta. Tavlan med flickan och den fina fotogenlampan är nya i vårt hus.

♥♥♥

5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Tänk, här är en till som har Tranströmmer i sin bokhylla! Måste läsa om Tolkningar som jag inte läst på länge! Önskar att jag hade fler av hans verk.

Fint på väggen!

Kram Eva-Mari

Vardag och flärd sa...

Ja, det är roligt när det är en nobelpristagare man känner igen - även om jag aldrig läst något av honom, men det hör ju till att man gör det nu.
Du har innepysslat fint, tavlorna och lampetten sitter så fint tillsammans.
Hoppas förkylningen är bättre.
Kram Eva

skifferhuset sa...

Verkligen kul med en nobelpristagare som man vet vem det är, tyvärr så har jag aldrig läst något av honom, kanske inskaffa något nu! Läste någonstans att hans första bok hade riktigt skjutit i höjden med priset! Ha en fin helg! Kram Iréne

Herr Nilssons Fru sa...

Humm..jag erkänner!! Jag vet inte vem han är...eller jo nu har jag ju sett han på TV..:)

Host...host...pust..

De e sånna problem att kommentera hos vissa på blogger så man håller på att bli tokig. hOpps detta går fram. Kramiz o fortsatt go helg.

Anna tassar in.. sa...

Aha så pass som en Tranströmmer..härligt..du den kan bli värd pengar den boken..nice..då är du bekant med honom..så kul med en svensk pristagare..